Sunday, August 21, 2011

Doa untuk zuriat mustajab dimalam2 akhir ramadan

Bagi mereka yang sedang giat berusaha untuk mendapat zuriat, berdoa sambil beribadah dimalam2 terakhir ramadan adalah sangat besar pahalanya dan doa2 kita insyaallah akan dimakbulkan olih Allah SWT.
Disamping berdoa, lain2 faktor yang bolih meningkatkan kesuburan perlu juga diamalkan khususnya amalan pemakanan yang berzat dan berkhasiat, makanan segar dan mentah (sayur dan buah2). Jauhkan makanan yang diperoses (fast dan junk foods), yang banyak mengandungi pengawet, perisa dan pemanis.

Tenangkan fikiran dan lapangkan dada, banyak solat, baca quran dan berzikir. Jauhkan dari berbuat maksiat dan kemunkaran. Banyakkan bersedekah walau sedikit pun , ikut kemampuan kita.

Kesan waktu subur dengan apa cara yang mudah dipelajari (BBT, ovulation test kit dll) dan adakan hubungan waktu penetasan telor/ovulation.

Teruskan makan supplemen vitamins - Multivitamins, folic, vitamin E dan C dan habbatus saudda.

Doa2 untuk zuriat

Dalam bulan ramadan ini saya lihat diklinik saya , setiap hari tidak putus2 ada pesakit2 yang  hamil . Bila masuk bilek perundingan saya, kelihatan wajah mereka berseri2  gembira dengan berita baik. Inilah suatu kurniaan dari Allah yang sangat2 dinantikan olih pasanagan 2 yang menghadapi masalah ketidak suburan.

2 comments:

  1. Along pun baca blog dr ni? same la kite.. ALong dah berapa tahun kawin? ALin doakan Along tabah... ada masalah kesuburan ke? atau sihat tp mmg xde rezeki lagi? sabar la ye... yang ada anak pun, belum tentu anak tu hak dia selamanya.. semuanya pinjaman... kita doa sama2...

    ReplyDelete