Friday, June 10, 2011

Rawatan Alternatif dan Mencegah fibroids

Fibroids tumbuh macam cendawan - bolih mengganggu kesuburan wanita

Langkah2 mencegah tumbuhan fibroids


19 BIJI FIBROIDS DARI SEORANG PESAKIT

1. Langkah pertama ialah sejarah fibroid dalam keluarga khususnya emak, adik beradik emak dan sendiri. Baka memang memainkan peranan dalam kesemua jenis penyakit khususnya tumbuhan, kanser , diabetes, darah tinggi dan lain2. Waspadalah jika ada baka penyakit, berjaga2 untuk mengambil langkah menjauhkan faktor2 lain.

2. Tumbuhan fibroid dirangsang olih hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid. Biasa ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan olih kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telor yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.

Kalau tak ada ovulation, maka kandungan progesterone tak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone. Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payaudara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser.

3. Makanan yang berlebihan gula , minyak dan lemak akan menggalakkan estrogen. Kawal makanan2 ini jika nak selamat dari fibroid. Jauhkan makan 'junk and fast foods'

Banyak jenis makanan yang mengandugi natural progesterone diantaranya iala keladi liar dan keledek merah dan unggu. Makanlah dalam 2-3 kali seminggu sebagai gantian nasi.

4. Jauhkan meminum air yang terkandung dalam plastic kerana bahan2 plastik mengandungi bahan yang bolih meningkatkan xenoestrogen. Jangan panaskan makanan atau air dalam bekas plastik didalam mikrowave.

5. Kurangkan kegunaan insecticide, herbicide dalam rumah atau dihalaman rumah. Cuba guna bahan organik untuk tujuan tanam sayuran. Kurang makanan dalam tin.

Begitu juga bahan pencuci dapur, basuh baju dan shampo perlu diubah kepada yang organik.

6. Makanan dari ternakan - lembu, kambing, ayam juga sekarang banyak yang dipelihara secara organik. Ini lebih selamat pengidap2 fibroid, dan endometriosis.

7. Jauhkan dari coffee, sunflower seeds, kunyit, buah pala yang munkin bolih menggalakkan pertumbuhan fibroids.

8. Lotion2 kulit yg mengandungi parabens sebagai pengawet perlu dijauhkan. Cari yg menggunakan minyak sayur sebagai pengawet.

RAWATAN ALTERNATIF

Rawatan bagi Fibroids ialah Pembedahan yang digelar Myomectomy. Bagi mereka yang takut bedah dan ingin cuba rawatan alternatif, cuba makan FIBROVAN atau SERRACOR

Ikuti link diatas untuk beli ubat2 untuk merawat fibroids. Pembelian menerusi internet adalah mudah dan bolih dipercayai, perlu guna credit card. Pesanan ubat akan terus dihantar kepada alamat yang dijanjikan.


KANDUNGAN DALAM FIBROVAN

Nattokinase

The miracle enzyme discovered at the University of Chicago Medical School that safely and quickly disolves unhealthy clots and fibrin deposits in fibroids and endometriosis.

EGCG

The most potent anti-oxidant known today. It is found in Green Tea leaves and grape seeds. New research shows it has many benefits in cancer prevention,weight loss, immune system enhancement, cholesterol lowering, cardiovascular health, and protecting our bodies from free radical damage.

Lycopene

A natural anti-oxidant found in fruits and vegetables that gives them their red color. It has been shown the Lycopene prevents various cancers and helps protect against cervical, breast, lung, and stomach cancers. It greatly enhances cervical and breast health.



KANDUNGAN DALAM SERRACOR NK

SERRACOR-a fibrin dissolving systemic enzyme that woman have been using effectively for years in the treatment of fibroids. Serracor-NK is at the forefront of systemic enzyme therapy. Serracor-NK address's uterine fibroids into two similar fashions, the first with Serrapeptase a proteolytic systemic enzyme that has a profound effect in dissolving the growth of fibrous tissues within cysts or fibroids that occur within the uterus. Serracor-NK attacks fibrin by attaching itself into the fibrosis tissue, then like a lock and key mechanism the fibrin dissolves and is removed from the body by sweat, urine or feces. The second efficacious ingredient in Serracor-NK is a fibrinolytic enzyme called Nattokinase. Nattokinase is clinically proven to not only eat away fibrin in the non tissue sources of the body but it also has miraculous results in anti-coagulation and systemically in the blood stream. The combination of these two enzymes in Serracor-NK will also lower your body's inflammatory response, modulate your immune system, increase your immune response and will clear away toxins and debris from your blood but also your liver and kidneys. Women can experience the following effects when taking Serracor-NK that will let them know that they have stop the growth of their fibroid and that Serracor-NK is working effectively at dissolving the fibroid. Here are some common questions associated with enzymes and uterine fibroids and other general questions about fibroids.

40 comments:

  1. Salam Dr,

    Saya berminat dengan ubat ini. Search internet, tp rasanya nama dia Fibrovan. Ia dikatakan mengandungi nattokinase,sejenis enzim yang dapat memecahkan tisu-tisu fibroid, endometriosis ets.

    Bagaimana pula dengan scar tissue atau adhesion Dr? adalah Fibrovan ini boleh memecahkan scar tissue dan adhesion ini?

    ReplyDelete
  2. Fibrovan Bolih juga digunakan utk parut2 dan adhesions

    ReplyDelete
  3. adakah evening primose oil baik untuk wanita yang ingin hamil

    ReplyDelete
  4. Salam Dr,

    saya disahkan mempunyai fibroid 8cm & dinasihatkan utk buang fibroid tu cepat sbb sy blom ade baby lg..ape pendapat Dr. kalau saya batalkan operate dan ambil fibrovan ni sj.. adakah saya akan sembuh & fibroid tu terus hilang..

    ReplyDelete
  5. Kalau fibroid sebesar 8 cm sebaiknya bedah dulu , lepas itu baru makan fibrivan utk cegah ulang tumbuh fibroid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. doktor saya mempunya fibroid sebesar 7cm depan rahim dah sehingga kini saya tidak mempunyai anak lagi, saya boleh makan ke ubat ni? atau perlu saya buat pembedahan utk mengandung.

      Delete
  6. Salam DR..kalau ade fibroid luar rahim 7cm berkesan ke mkn ubat ni..klu ikut gyne sy,die suruh operate (major) buang fibroid tu..tp adakah peluang sy utk hamil tinggi selepas operate..sbb sy takut selepas operate rahim sy tak kuat lg..memandangkan sy masih belum mempunyai cahaya mata..

    ReplyDelete
  7. salam DR..
    saya ada fibroid sebesar 12cm semasa hamil kedua-dua anak saya.Bayi yang dilahirkan cukup bulan.Dua-dua ceaser..Doktor gyne sy suruh operate buang fibroid selepas melahirkan anak yg kedua.sy agak keberatan memandangkan baru lagi operate bersalin.Adakah dengan memakan fibrovan dapat membantu mengecutkan fibroid sy yg besar ni.

    ReplyDelete
  8. salam doktor..mana nk dapat ubat ni ye? kat msia xde jual ke?

    ReplyDelete
  9. dah try guna online tapi reject pulak..boleh beli pada doktor tak?

    ReplyDelete
  10. Salam. Ibu saya hidapi fibroid yang agak kritikal,dan perlukan pembedahan. Tetapi apa yg takutkan saya,peluang untuk pulih adalah tipis disebabkan faktor umur ibu saya. Saya ingin tanya pada doktor :

    1. Ada tak rawatan alternatif untuk kecilkan fibroid tanpa pembedahan?

    2. Adakah ubat fibrovan itu sesuai digunakan untuk kecilkan fibroid dan tidak perlu pembedahan?

    Harap,doktor dapat bantu saya dalam masalah ini. Terima kasih.

    ReplyDelete
  11. Salam Dr, sy disahkan menghidapi pnyakit fibroid 4cm dalam payudarah..sy dinasihatkn untuk melakukan operate utk buangnya..sy ni blm berkhwin...bgi pndapat DR. mcm mne?bole ke sy ambil fibrovan ini sja dan adakah trus sembuh atau lakukan operate?..gi stu sekiranya sye ambil ubat ni...ade kesan smpingan tak?

    Harap, doktor spt bantu sy dalam masalah ini..terima kasih

    ReplyDelete
  12. salam..
    tumpang lalu untuk mensyorkan produk kesihatan Forever Living bagi mengatasi masalah kanser termasuk fibroid
    jemput ke penawarsihat.blogspot.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete
  13. Assalamulaikum wrm wbt Dr,, Saya sedang hamil dan disebabkan saya da multiple fybroids, yg plg besar dlm 7 yg menganggu janin saya dari berpusing ke posisi sepatutnya (kepala ke bawah) menyebabkan dr menyuruh saya melahirkan secara ceaser (bukan cut bhg bikini sebab fybroid di situ).. Saya ada masa 2 MINGGU lebih lagi sblm di ceaser.. Boleh tak 2 ubat yg Dr sarankan ini, mengecutkan fybroid saya ketika hamil? Tolong jawab Dr

    ReplyDelete
  14. salam, doc sy baru je dpt tau y sy ade fibroid ukuranye sy x brp pasti y sy tau doc tu ckp ukurannye 7 x 8.. so nk minta pendapat doc ape y perlu sy lakukan.. sy msh lgi blm berkhwin

    ReplyDelete
  15. Salam...dr saya dh khwn hmpt 8thn,dn blm mmpunyi zuriat,baru-baru ni sya cek g klinik dn sya ada fibroid 2cm,adakh sya hrs mmbuat pmbdhan?dr tlg bgi cadangn,skrg fkrn sya buntu sgt2...dan ada kh peluang untk mengandng ada slpas sya bt pmbdhn mmbuang fibroid.

    ReplyDelete
  16. Salam doc.sya dlu mmpunyai cyst.tp pd bln lpas doc mmbrtahu cyst sya sudah mgecil tp sya d sahkan mmpunyai fibroid pula 4.7cm.apakah rwatan yg sya perlukan mmandangkan sya blm mempunyai ank dan bru 2 thun lbh bkahwin.sya bru brumur 28 thun.

    ReplyDelete
  17. Salam saya berminat utk membeli fibrovan ,brp,harga ye dan dimana boleh dpt kan ubt ini???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye sis...sy pun ader cyst n endometriosis. ..alhamdulillah dh ilang 100%...
      sy amalksn mkn GLA SHAKLEE n minum perahan lemon (petua dr.hamid arshad)..
      klu nk tau detail mcm maner cr sy ilangkn sis blh pm sy
      www.sitirohaya.com
      www.facebook.com/Cehakcokmo.com
      0126031690

      Delete
  18. as salam...doktor..tempohari saya menghidap cyst n endometriosis. ..tp alhamdulillah cyst (7.4cm n ader 3 bj)saya sudah ilang n endometriosis pun sudah tiada...so sy nk taye doktor adakah ubat fibroven blh dibeli dgn doktor...
    utk pengetahuan doktor...saya mkn GLA shaklee.
    www.sitirohaya.com
    www.facebook.com/Cehakcokmo.com
    0126031690

    ReplyDelete
  19. ass, saya ade cyst bersaiz 6 x 5 dan fiboid. doctor suggest saya buat laporscopy atau pregnant. kalau boleh saya x nak buat laporscopy.. kalau saya pregnant takut ade masalah kat baby. boleh tak saya makan fibrovan untuk kecutkan cyst ni

    ReplyDelete
  20. salam semua..dl i ade fibroid now dh xde sejak ade fibrovan..sape2 nk beli fibrovan boleh call i..ade lg 2btol lum buka..direct US..019-7754104

    ReplyDelete
  21. salam dr .. boleh tak saya beli ubat tersebut di klinik dr ... sbb fibriod saya semakin besar

    ReplyDelete
  22. salam dr.sy mengalami masalah ovarian cyst dan berat badan dlm kategori obes. apakah cara diet harian yg sesuai? kerana dari pengetahuan sy,makanan yg tinggi kandungan estrogen perlu dielakkan.tetapi sy kurang arif tentang makanan yg terbaik untuk membantu mengawal serta mengecutkan cyst tersebut.hrap dr. dapat memberikan maklumbalas.tq.

    ReplyDelete
  23. aS Salam..
    doktor nak tanya. adakah pembedAhan membuang fibroid memberi kesan utk kehamilan. brp lama tempoh yang sesuai utk hamil after pembedahan

    ReplyDelete
  24. Salam Dr, apakah size fibroid yg dikatakan besar dan perlu dibuang segera..?sy takut utk dibedah ..dan sy berminat dgn fibrovan atau serracurr nk ini,diklinik Dr xde ker..?fyi,sy baru try makan ubat homeopati ..x tahulah kecut ke tak kena tunggu sebulan dua lg kut

    ReplyDelete
  25. Saya juga ada endometriosis dan fibroid, dengan izin Allah semakin sembuh berkat makanan sunnah seperti habbatus sauda dan minyak zaitun dan lain-lain serta mengelakkan sebanyak mungkin makanan yang dinyatakan oleh doktor seperti makanan dalam tin, junk food,fast food dan lain-lain. Boleh lawati blog saya cintasunnah6.blogspot.com.

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum dr. Mohon reply. Jika ada bartholin cyst adakah pemakanan yang disarankan ? Bolehkah ambil 2 ubat yg dr sarankan tu sbb bartholin cyst ni lain.

    ReplyDelete
  27. Salam sumer...i da stok 1botol ubat fibrovan. Sapa yang nak boleh wassap i..019-3443914

    ReplyDelete
  28. Aslm dr...sy di sahkan ada fibroid dlm rahim 1.39cm.. di sini sy nak tnya fibroid 1.39cm bole ganggukh untuk hamil..sbb da 8bulan kawen n masih blum hamil..

    ReplyDelete
  29. Assalam,saya sedang hamil 3 bulan & sy disahkan ada fibroid 9cm,adakah perlu mkn fibrovan@buat operation??
    bagaimanakah untuk saya atasi perkara tersebut,

    ReplyDelete
  30. Assalam..Dr...saya berumur 40 tahun dan bulan lepas saya disahkan ada fibroid ukuran 9cm dan berada didlm rahim saya...Dr..adakah blh saya mengambil ubtan spt yg disebut diatas tanpa melakukan pembedahan...dan saya juga masih berusaha utk memiliki zuriat...minta pencerahan Dari Dr....

    ReplyDelete
  31. Assalam..Dr...saya berumur 40 tahun dan bulan lepas saya disahkan ada fibroid ukuran 9cm dan berada didlm rahim saya...Dr..adakah blh saya mengambil ubtan spt yg disebut diatas tanpa melakukan pembedahan...dan saya juga masih berusaha utk memiliki zuriat...minta pencerahan Dari Dr....

    ReplyDelete
  32. Terima kasih Doktor. Info yang sangat berguna. Ramai sangat-sangat wanita di Malaysia yang ada masalah cyst dan fibroid ni kan? Kesian dengar kisah mereka. Ada yang terpaksa makan painkiller untuk hilangkan kesakitan.

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Salam.
    Cuma.nak bgtau fibrovan tu x berkesan bg fibroids atau cyst. Kunyit sebenarnya buleh kecutkan fibroids,cyst tapi kenapa artikel diatas wanita kena elakkan dr makan??

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. salam dr... mohon sgt sgt bantuan dr.. sye nak cuba mkn ubat fibrovan ..bole dpt dari dr ke? saya da lama mkn hemopty tp masih tk berkesan.. kalu boleh saya tak nk pembedahan umur pun da 48thn.. mohon respon dr
    (012 6292585)

    ReplyDelete
  37. A great post - I continually feel that it's less simple than I previously thought.

    fibroid removal surgery india

    ReplyDelete
  38. Great Article. I continually feel that it's less simple than I previously thought.

    cost of stem cell therapy in india

    ReplyDelete